Etiketter

söndag 1 september 2013

planera vandring

När man ska vandra ska man klä sig lager på lager. Man gör detta för att kunna reglera värmen så om de blir för varmt kan man ta av sig. På min ska jag ha strumpor/sockar av polyester och inte bomull för de kan ge dig blåsor på fötterna. Jag har en yterstrumpa och en innerstrumpa för att de ska skava mot varandra och inte mot foten. Mitt understa lager ska vara underställ förutom underkläder. Jag har långkalsonger för de är ännu ett sätt att reglera värmen. Utan på en fleece och jacka och regnkläder. Sist men inte minst har jag handskar och kängor. Om det är kallare ute kan man även ta ett par tunnare vantar under. >Man ska kolal och gå igenom kartan så att man vet vilken väg man ska gå. Berätta alltid för någon annan som inte ska med att du ska ut och vandra ifall om att det skulle hända något så att någon vet vart du de. Ta med dig vatten nära att ta det blir varmt när man vandrar.  


  • Strumpor/sockar inner/ytter av polyester 
  • Underställ 
  • Flecce
  • långkalsonger
  • jacka 
  • regnklädsel
  • handskar och kängor
  • Stormkök
  • kåsor/ sådana man äter och dricker ur
  • Mat som man kan tillaga 
  • Mycket vatten 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar